Installation af MS CRM 2015: Asynkron behandlingstjeneste / Asynchronous Processing Service

Der findes 2 asynkrone tjenester i MS CRM 2015. Den ene behandler asynkrone hændelser, der er sat i kø, f.eks. masse-e-mail eller dataimport. Den anden håndterer vedligeholdelse af MS CRM-databasen.

Rettigheder

Alle rettigheder som kontoen skal have:

  • Medlemskab af Domænebruger (Domain Users).
  • Medlemskab af Brugere af ydelseslog (Performance Log Users).
  • Kontoen skal tildeles tilladelsen Logon as service i Local Security Policy.
  • Tilladelse til at læse og skrive i følgende mapper
    • Trace, der som standard findes under \Programmer\Microsoft Dynamics CRM\, og brugerkontoens %AppData%-mapper på den lokale computer.
    • CustomizationImport, der som standard findes under \Programmer\Microsoft Dynamics CRM\. Rettigheden kan være nødvendig i nogle scenarier i forhold til import af Løsninger (Solutions).
       
  • Læse- og skrivetilladelse til undernøglerne (Windows registreringsdatabase):
    • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSCRM
    • HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\MSCRMSandboxService
       
  • Tjenestekontoen skal måske bruge et SPN (Service Principal Name) til den URL-adresse, der bruges til at få adgang til det websted, som er knyttet til den. Læs mere om SPNFejl ved kørsel af brugerdefinerede rapporter i MS CRM 2011...

Kontoens anvendelse

Kontoen indgår i AD-sikkerhedsgruppen PrivUserGroup {GUID}.

Kontoen indgår i AD-sikkerhedsgruppen SQLAccessGroup {GUID}.

Kontoen benyttes til at håndtere tjenesterne:

  • MS CRM-tjeneste til asynkron behandling (MS CRM Asynchronous Processing Service), som er en tjeneste der håndterer asynkrone hændelser, der er sat i kø samt e-mail-håndtering fra MS CRM 2015.
  • MS CRM-tjeneste til asynkron behandling (maintenance) (MS CRM Asynchronous Processing Service (maintenance)), som er en tjeneste der står for vedligeholdelse af MS CRM-databasen. Vedligeholdelsen kan bestå af sletteopgaver, reindeksering samt anden optimering.

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Ikoner:
    • Icons8

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Liste med værktøjer til MS CRM
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft
    • SSIS Navnekonventioner

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.