Der findes 2 asynkrone tjenester i MS CRM 2016. Den ene behandler asynkrone hændelser, der er sat i kø, f.eks. masse-e-mail eller dataimport. Den anden håndterer vedligeholdelse af MS CRM-databasen.
Rettigheder
Alle rettigheder som kontoen skal have:
- Medlemskab af Domænebruger (Domain Users).
- Medlemskab af Brugere af ydelseslog (Performance Log Users).
- Kontoen skal tildeles tilladelsen Logon as service i Local Security Policy.
- Tilladelse til at læse og skrive i følgende mapper
- Trace, der som standard findes under \Programmer\Microsoft Dynamics CRM\, og brugerkontoens %AppData%-mapper på den lokale computer.
- CustomizationImport, der som standard findes under \Programmer\Microsoft Dynamics CRM\. Rettigheden kan være nødvendig i nogle scenarier i forhold til import af Løsninger (Solutions).
- Læse- og skrivetilladelse til undernøglerne (Windows registreringsdatabase):
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSCRM
- HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\MSCRMSandboxService
- Tjenestekontoen skal måske bruge et SPN (Service Principal Name) til den URL-adresse, der bruges til at få adgang til det websted, som er knyttet til den. Læs mere om SPN: Fejl ved kørsel af brugerdefinerede rapporter i MS CRM 2011...
Kontoens anvendelse
Kontoen indgår i AD-sikkerhedsgruppen PrivUserGroup {GUID}.

Kontoen indgår i AD-sikkerhedsgruppen SQLAccessGroup {GUID}.

Kontoen benyttes til at håndtere tjenesterne:
- MS CRM-tjeneste til asynkron behandling (MS CRM Asynchronous Processing Service), som er en tjeneste der håndterer asynkrone hændelser, der er sat i kø samt e-mail-håndtering fra MS CRM 2015.
- MS CRM-tjeneste til asynkron behandling (maintenance) (MS CRM Asynchronous Processing Service (maintenance)), som er en tjeneste der står for vedligeholdelse af MS CRM-databasen. Vedligeholdelsen kan bestå af sletteopgaver, reindeksering samt anden optimering.
