Værktøjer 2011: Solution Import

Download: Solution Import for Microsoft Dynamics CRM 2011...

Installation

Værktøjet kræver ingen særlig installation, og værktøjes kan afvikles på såvel klienter og MS CRM 2011-serveren. Det er dog en fordel at afvikle værktøjet på en computer hvorpå brugeren er logget på med samme kontooplysninger som i MS CRM 2011...så slipper man nemlig for at skulle indtaste disse separat. 

Beskrivelse

Solution Import til MS CRM 2011 gør det lettere for udviklere og programmører at importere en Løsning (Solution) - fra Zip-fil eller en mappe, udpakkede løsningen til serveren i én enkelt operation.

Forbinde til server og organisation

Man kan forbinde til MS CRM-server og Organisationer, ved brug af knappen i nederste venstre hjørne...og det er muligt at gemme sine forbindelser.

 

Anvendelse af værktøjet

Man kan importere Løsninger (Solutions) på 2 måder:

  1. Ved at angive hvilken mappe, i feltet Folder Path, løsningen findes i, og derefter klikke på knappen Import content of the selected folder as a solution.

    Bemærk! Den mappe der importeres fra må ikke være en zip-fil. Det skal være en mappe, som indeholder elementerne fra en Løsning (Solution), som f.eks.
     

     
     
  2. Ved at trække en Løsning (Solution) hen i området Drop a solution here to import it.

    Bemærk! Løsningen (Solution) skal være en zip-fil, som indeholder elementerne fra en Løsning (Solution).
     

Det færdige resultat er, at løsningen (Solution) bliver importeret i MS CRM

Indstillinger (Settings)

For begge muligheder gælder det, at de forskellige indstillinger i området Settings er gældende. Indstillinger er de samme som man kan angive ved manuel import af en Løsning (Solution) i MS CRM. Dog skiller Convert to Managed Solution sig ud, da den indstilling giver mulighed for at tage en Ikke administreret (Unmanaged) Løsning og gøre den Administreret (Managed).

Ved at afkrydse indstillingen Download the import log file if exists, kan man få en logfil oprettet i XML-format, som er læsbar med Excel.

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Værktøjer til MS CRM:
    • Liste med værktøjer til MS CRM

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.