Visningen "Produkter på overordnet prisliste" er forsvundet...

Når man opretter en Salgsmulighed (Opportunity), Tilbud (Quote) eller Ordre (Order), kan man tilknytte produkter til disse. I nogle tilfælde vises alle produkter istedet for kun visning af de produkter, som er indeholdt i den valgte Prisliste (Price List).
 

Problemet

I Salgsmulighed (Opportunity) hedder produkterne Salgsmulighedsprodukter (Opportunity Products). Man skal angive en Prisliste (Price List) før man kan tilknytte produkterne. Under normale omstændigheder vil man således kun se de produkter, som er tilknyttet den valgte prisliste:

Visningen Produkter på overordnet prisliste (Products in Parent Price List) filtrerer hvilke produkter der skal vises...men man kan komme ud for at visningen Alle produkter (All Products) er vist istedet. Og da listen med visningerne er låst, kan man ikke vælge andet.

Årsagen

Årsagen til problemet er, at når man laver tilpasning til entiteten Salgsmulighedsprodukt (Opportunity Product), enten i form af tilføjelse og/eller ændring af felter eller tilknytning af scripts. Kan man opleve at standardvisningen Produkter på overordnet prisliste (Products in Parent Price List) bliver erstattet af filteret Alle produkter (All Products).
 

Løsningen

Løsningen er, at man selv ændrer standardvisningen tilbage til det ønskede, hvilket man gør på følgende måde:

Find GUID på den ønskede visning

Først skal vi finde GUID'et på visningen Produkter på overordnet prisliste.

  1. I Produkter på overordnet prisliste (Advanced Find) vælger man Visninger (Views) i listen Søg efter (Look for).
  2. Vælg derefter feltet Navn (Name). Vælg kriteriet Indeholder (Contains) og indtast Produkter på overordnet prisliste (Products in Parent Price List):
     
  3. Klik derefter på knappen Resultater, for at gennemføre søgningen.
     
  4. Klik nu, med den højre musknap, på visningen og vælg Kopiér et link.
  5. Brug efterfølgende f.eks. Notepad til at uddrage GUID'en.
     

    I dette eksempel er GUID'en BCC509EE-1444-4A95-AED2-128EFD85FFD5
     

Rediger GUID'en ved brug af en Løsning (Solution)

  1. Opret en Løsning (Solution), og indsæt Salgsmulighedsprodukt (Opportunity Product) i Løsningen.
  2. Eksporter Løsningen (Solution) som Ikke-administreret (Unmanaged).
  3. Løsningen indeholder filen customizations.xml, som f.eks. åbnes i Notepad.
  4. Brug evt. søgekriteriet "productid", til at fremsøge følgende:
    <control id="productid" classid="{270BD3DB-D9AF-4782-9025-509E298DEC0A}" datafieldname="productid">
        <parameters>
            <DefaultViewReadOnly>true</DefaultViewReadOnly>
            <ViewPickerReadOnly>true</ViewPickerReadOnly>
            <DisableViewPicker>true</DisableViewPicker>
            <DefaultViewId>{44AEB57E-840F-4026-B898-24B261493C3C}</DefaultViewId>
        </parameters>
    </control>
  5. Erstat nu Guid'en 44AEB57E-840F-4026-B898-24B261493C3C med BCC509EE-1444-4A95-AED2-128EFD85FFD5.
     
    Bemærk: Der kan forekomme flere elementeri ovennævnte element <control>, og Guid'en kan forekomme 2 gange. Er det tilfældet erstattes begge Guid'er.
     
  6. Indsæt atter filen customizations.xml i zip-filen (Løsningen).
  7. Importer Løsningen (Solution).
  8. Slut af med at Publicer alle tilpasninger (Publish All Customizations).
    Fejlen er hermed rettet.
     

Bemærk: Når man har kontrolleret at alt fungerer igen, kan man slette Løsningen (Solution). Da der er tale om en Ikke-administreret (Unmanaged), vil ændringerne blive en del af standardløsningen i MS CRM.

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016
    • Microsoft Dynamics 365

Ikoner:
    • Icons8

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016
    • Krav og opsætninger Dynamics 365

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Liste med værktøjer til MS CRM
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft
    • SSIS Navnekonventioner

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.