Sætte standard klokkeslæt i DateTime-felter

af Henrik Jensen 15. juni 2010 22:19

Når man vælger en dato i forskellige aktiviteter såsom Opgave, Telefonopkald, E-mail mv., og man vælger en dato i et datofelt/liste, indstilles klokkeslættet som regel til 00:00. Det kan være ret irriterende derefter at skulle scrolle ned til et klokkeslæt indenfor en normal arbejdsdag. Med lidt JavaScript kan man løse problemet, og dermed få indstillet klokeslættet til f.eks. kl. 08:00. Læs hvordan man indstiller klokkeslættet med JavaScript...

Kommentarer (6) -

Jakob
Jakob Denmark
01-07-2010 23:23:51 #

Hvordan får man et workflow til at sætte en dato der ikke er kl 00 ?
de dynamiske værdier angiver bare hvor lang tid efter en given hændelse forfaldsdatoen skal være.
dvs. hvis workflowet er triggered kl 17, og workflow siger +5 dage, så er forfaldsdato: 5 dage frem kl 17.

Jeg vil gerne have at påmindelsen er +5dage kl 9...

how-to?

Henrik Jensen
Henrik Jensen Denmark
02-07-2010 00:57:33 #

Hej Jakob,

Jeg er ikke helt med på om du vil finde en dato/klokkeslæt i forhold til et workflows eksekveringstid eller i forhold til en dato i et felt.

Jeg vil illustrere hvordan du sætter både dato og klokkeslæt (+5 dage kl. 09.00) i forhold til et datofelt på et objekt (entity).
I eksemplet vil jeg bruge Salgsmulighed, feltet Anslået afslutningsdato som eksempel.
I eksemplet vil jeg oprette en Opgave, hvor jeg sætter feltet Forfalder til den ønskede dato/klokkeslæt:

1. Opret et workflow som anvender Salgsmulighed som Objekt.
2. Triggeren (Start når) skal sættes til Posten er oprettet.
3. Tilføj trin, Opret post.
4. Opret, Opgave.
5. Klik på knappen Angiv egenskaber.
6. Udfyld obligatoriske felter, såsom Emne, og placer markøren i datofeltet Forfalder.
7. I området Operator vælges Dage: 5 og Timer: 9 samt Efter, Salgsmulighed,
    Anslået afslutningsdato.
8. Klik på knappen Tilføj og derefter klikkes på knappen OK.
    I datofeltet Forfalder er der nu indsat et dynamisk felt: {Dage:5, Timer:9 Efter Anslået
    afslutningsdato(Salgsmulighed)}

9. Gem og udgiv workflow'et.
10. Opret en Salgsmulighed og angiv en dato i feltet Anslået afslutningsdato. Klik på Gem og
      luk
.
      Der vil nu blive oprettet en Opgave med Forfalder indstillet til 5 dage senere end
      Anslået afslutningsdato kl. 09.00

Jakob
Jakob Denmark
02-07-2010 01:39:21 #

Jeg har et WF der laver en opgave med forfald "1 dage efter udførelsestid(WF)"

hvis udførelsestidspunktet er kl 17 - så er påmindelsen vel også kl 17?

Henrik Jensen
Henrik Jensen Denmark
02-07-2010 01:54:33 #

Hej Jakob,

Så har du fuldstændig ret; hvis datoen er sat i forhold til workflow'ets udførelsestid...men kan du ikke sætte det i forhold til et datofelt i stedet. I det tilfælde vil +5 dage nemlig angive klokkeslættet 00:00, og derfor kan man også angive timer til 9, og derved opnå +5 Dage og 9 Timer.

Jeg håber du kan bruge denne metode ellers sig til, så må vi tage hårdere metoder i brug Wink

//Henrik

Jakob
Jakob Denmark
02-07-2010 00:55:39 #

Jeg har googlet det med reminders, men jeg kan godt få en reminder kl 00:00 fra en opgave i crm.

community.dynamics.com/forums/p/25975/43435.aspx

hmm..

Henrik Jensen
Henrik Jensen Denmark
02-07-2010 01:01:53 #

Hej Jakob,

Jamen super...men hvad er det så du vil? Vil du have en reminder på et bestemt klokkeslæt?
Har du afprøvet mit forslag, som jeg netop har svaret dig på? Håber det er løsningen for dig, ellers giv lyd Wink

//Henrik

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016
    • Microsoft Dynamics 365

Ikoner:
    • Icons8

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016
    • Krav og opsætninger Dynamics 365

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Liste med værktøjer til MS CRM
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft
    • SSIS Navnekonventioner

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.