Installation af MS CRM 2011: Krav og opsætninger

af Henrik Jensen 26. oktober 2011 18:21

Når man skal installere MS CRM 2011 er der en række hard-og softwarekrav, som skal imødekommes. MS CRM 2011, samt tilknyttede teknologier, benytter forskellige tjenestekonti for at kunne fungere.

I samarbejde med Infrastrukturekspert Claus Johannesen, Logica, har jeg lavet en række indlæg, som beskriver "Best Practice" til installation af MS CRM 2011. Oplysningerne er fortrinvist hentet fra Implementeringsvejledning, og opsummeret i følgende hovedemner:

Kommentarer (7) -

Steffen Petersen
Steffen Petersen Denmark
31-10-2011 22:51:09 #

Hej Henrik,

Det er da en af de bedste indlæg jeg har set længe. Lige til at gå til og meget overskueligt.

Godt gået Henrik og Steffen Smile

mvh
Steffen

Henrik Jensen
Henrik Jensen Denmark
01-11-2011 09:21:27 #

Hej Steffen,

Mange tak for ros Smile

PS! Min kollega hedder altså Claus Johannesen Smile

//Henrik

Steffen Petersen
Steffen Petersen Denmark
02-11-2011 23:53:55 #

Åhh undskyld Claus Smile

mvh
Steffen

Kenneth Andersen
Kenneth Andersen Denmark
01-11-2011 10:35:28 #

Hej Henrik,

I din beskrivelse af de forskellige services står der, at der f.eks. skal være adgang til Trace og CrmWeb-mapperne. Men når man er medlem af Domain Users, og oven i købet er lokal administrator, har man så ikke automatisk rettigheder der giver disse tilladelser?

mvh Kenneth

Henrik Jensen
Henrik Jensen Denmark
02-11-2011 23:52:08 #

Hej Kenneth,

Du har fuld stændig ret. Som Domain User og lokal administrator har man adgangen, ligesom reettigheder og adgang til mange andre ting...men en Domain Admin kan have slået rettigheder og adgange fra...f.eks. via Policies, så derfor Smile

//Henrik

Dan Andersen
Dan Andersen Denmark
11-11-2011 08:59:57 #

Hejsa,

Det er en herlig beskrivelse, som er let at gå til.
Jeg har fulgt de forskellige trin i vejledningerne, og det virker.

Godt arbejde!

mvh
Dan

Henrik Jensen
Henrik Jensen Denmark
11-11-2011 10:24:48 #

Hej Dan,

Super...så kan det jo ikke være helt tosset!
Tak for ros, det er altid velkommen Smile

//Henrik

Pingbacks and trackbacks (1)+

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Værktøjer til MS CRM:
    • Liste med værktøjer til MS CRM

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016

JScript eksempelkode:
    • JScript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.