Afhjælp problemer ved at rydde cachen i Outlook

af Henrik Jensen 10. juni 2013 08:26

Connectoren til MS CRM 2011 til Outlook har ansvaret for en masse forskellige ting, såsom at synkronisere data, men også visninger, formularer osv. For at gøre synkroniseringen, og brugen af Outlook, så hurtig som mulig, benyttes en cache i Outlook.

Til tider kan der gå et eller andet galt med synkroniseringen, og man kan f.eks. få følgende fejlmeddelelse:

An error occurred promoting this item to Microsoft Dynamics CRM. The Microsoft Dynamics CRM server could not be contacted or the user has insufficient permission to perform this action.

The requested record was not found or you do not have sufficient permission to view it.

Fejlmeddelelsen indikerer at der er et eller andet galt med brugerens rettigheder...hvilket ikke behøver at være tilfældet.

I mange tilfælde kan en rydning af Outlook's cache afhjælpe problemerne. Rydningen kan gøres på følgende måde:

  1. I Outlook vælges Filer (File), Indstillinger (Options).
  2. Vælg Avanceret (Advanced) og klik på knappen Brugerdefinerede formularer... (Custom Forms...).

  3. Klik på knappen Formularstyring... (Manage Forms...).

  4. Klik på knappen Ryd cache (Clear Cache). Cachen er nu ryddet
  5. Slut af med at lukke alle åbne dialogbokse. Luk og og genstart Outlook.

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016
    • Microsoft Dynamics 365

Ikoner:
    • Icons8

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016
    • Krav og opsætninger Dynamics 365

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Liste med værktøjer til MS CRM
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft
    • SSIS Navnekonventioner

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.