af Henrik Jensen
13. september 2015 08:27
Jesper Funk og Thomas Rath fra Norriq har tippet mig om et problem, som kan opstå med E-mail Router softwaren i MS CRM 2013, som er flyttet fra Online til Onpremise. Problemet har omfattet flere kunder.
Problemet
En række brugere, som er indstillet til at benytte Email Router for Outgoing Emails blev e-mails ikke behandlet. I Email Router Configuration Manager ved klik på knappen Load Data blev e-mails ikke overført til E-mail Routeren, og dermed er de ikke behandlet.
Analysen
Følgende SQL Trace blev benyttet til analyse af problemet:
exec sp_executesql N'select
top 5001 "systemuser0".SystemUserId as "systemuserid"
, "systemuser0".FullName as "fullname"
, "systemuser0".InternalEMailAddress as "internalemailaddress"
, "systemuser0".OutgoingEmailDeliveryMethod as "outgoingemaildeliverymethod"
, "systemuser0".IncomingEmailDeliveryMethod as "incomingemaildeliverymethod"
from
SystemUserBase as "systemuser0"
where
(((((("systemuser0".InternalEMailAddress is not null and "systemuser0".IsDisabled = @IsDisabled0))
and (((("systemuser0".OutgoingEmailDeliveryMethod = @OutgoingEmailDeliveryMethod0))
or (("systemuser0".IncomingEmailDeliveryMethod = @IncomingEmailDeliveryMethod0
or "systemuser0".IncomingEmailDeliveryMethod = @IncomingEmailDeliveryMethod1))))
and (("systemuser0".InviteStatusCode = @InviteStatusCode0))))))
order by
"systemuser0".SystemUserId asc',
N'@IsDisabled0 bit, @OutgoingEmailDeliveryMethod0 int, @IncomingEmailDeliveryMethod0 int, @IncomingEmailDeliveryMethod1 int, @InviteStatusCode0 int', @IsDisabled0=0, @OutgoingEmailDeliveryMethod0=2, @IncomingEmailDeliveryMethod0=2, @IncomingEmailDeliveryMethod1=3, @InviteStatusCode0=4
Bemærk følgende: (("systemuser0".InviteStatusCode = @InviteStatusCode0))))))
Nye brugere har som standard værdien 4 (InviteStatusCode), men analysen viser at brugere har en anden værdi end 4.
Løsningen
Løsningen var at eksekvere følgende script på den aktuelle organisation:
UPDATE SystemUserBase
SET InviteStatusCode = 4
WHERE InviteStatusCode <> 4