Microsoft frigiver FieldOne

af Henrik Jensen 28. november 2015 09:12

I sommeren 2015 købte Microsoft firmaet FieldOne Systems LLC. Microsoft har siden udviklet systemet med henblik på bl.a. at integrere det i forhold til bl.a. MS CRM, og er nu klar med den første frigivelse af produktet.

FieldOne er et system til at håndtere alle aspekter af services som har med kunder at gøre, og som også inkluderer styring af rejsemontører og udstyr. FieldOne indeholder følgende overordnede moduler:

  • Schedule & Dispatch: Styring af services (hvor og hvornår) og hvem der har de fornødne kompetencer til at levere den aftalte service.
  • Automated Routing: Optimering af kørsel og tid i forhold til de services man skal levere.
  • Service Agreements: Styring af aftaler, økonomi og processer/procedurer.
  • Inventory Management: Styring af udstyr som kan benyttes i forbindelse med de services man skal levere.
  • Customer Communication: Styring af serviceleverancer via e-mail, sms, telefon mv. til kunder.
  • Knowledge Base: Vidensdatabase som giver adgang til artikler, manualer, procedurer mv.
  • Business Intelligence: Et væld af BI-muligheder, som kan hjælpe til at optimere og monitorere services.
  • Portals: Anvendelse af parter- eller kundestyrede portaler som kan benyttes i forbindelse med services.
  • Mobile: Mulighed for at tilgå services via mobile enheder såsom tablets og telefoner på de kendte platforme (Android, iOS og Windows Phone)
  • CRM: Alle de nødvendige CRM-funktionalitet til håndtering af kunder, partnere, leverandører mv.

FieldOne findes 41 sprog, herunder også Dansk...men dog ikke noget Dansk man forstår. Herfra skal lyde en opfordring til Microsoft om at teste oversættelsen:

Læs mere

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016
    • Microsoft Dynamics 365

Ikoner:
    • Icons8

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016
    • Krav og opsætninger Dynamics 365

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Liste med værktøjer til MS CRM
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft
    • SSIS Navnekonventioner

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.