Undgå dubletter ved reinstallation af MS CRM til Outlook

af Henrik Jensen 17. juni 2016 08:09

Når man reinstallerer MS CRM til Outlook, kan der meget nemt opstå dubletter i MS CRM, og således også i Outlook.

Hvis man reinstallere MS CRM til Outlook, eller får en ny computer, hvor på man installerer MS CRM til Outlook, så vil de forskellige synkroniseringsfiltre i MS CRM sørge for at synkronisere Kontaktpersoner, Opgaver, Aftaler mv. fra MS CRM til Outlook, uanset om disse måtte findes i forvejen i Outlook. Læs mere om teknikken i dette blogindlæg, som jeg har lavet for lang tid siden, men som stadig er gældende: Sådan virker Outlook synkronisering...

Undgå dubletter

Man kan undgå at få dubletterne, ved få MS CRM til Outlook til at fjerne alle de poster, i Outlook, der er synkroniseret med MS CRM. Følgende SKAL gøres FØR man fjerner MS CRM til Outlook eller kasserer sin computer for at få en ny:

  1. Åbn dialogboksen med Personlige indstillinger (enten fra MS CRM eller Outlook) og klik på fanen Synkronisering.



  2. Klik på linket filtre.
  3. Marker alle filtre og klik på knappen Deaktiver efterfulgt af et klik på knappen OK.



  4. Gennemfør en synkronisering i Outlook. Dette vil fjerne ALLE de poster som er synkroniseret med MS CRM.



  5. Man kan herefter afinstallere MS CRM til Outlook for at installere den igen eller tage sin nye computer i brug hvorpå man implementerer MS CRM til Outlook.
  6. For at få synkroniseringen sat i gang igen gennemføres trin 1-4, dog hvor man Aktiverer alle de ønskede filtre igen.

Dataene bliver synkroniseret over i MS CRM igen, og der opstår ingen dubletter.

Læs mere

Komplet fjernelse af MS CRM til Outlook: Komplet fjernelse af MS CRM til Outlook...

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Værktøjer til MS CRM:
    • Liste med værktøjer til MS CRM

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016

JScript eksempelkode:
    • JScript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.